środa, 12 lutego 2014

Fitomed - glinka żółta oraz czerwona

Glinka żółta
 Od producenta: 
Glinka charakteryzuje się większą zawartością żelaza. Przypomina w swoim działaniu glinkę czerwoną. Stosowana jest w maseczkach oczyszczających do cery tłustej, mieszanej i wrażliwej. Ze względu na swoje zabarwienie wchodzi w skład pudrów antybakteryjnych domowej roboty oraz zawiesin punktowych do cery trądzikowej.
[źródło]


 Cena:  13zł
 Pojemność:  52g


Glinka czerwona
 Od producenta: 
Zawiera dużą ilość krzemu, aluminium, żelaza oraz wapń, magnez, sód, potas, tytan i mangan. Ma właściwości absorbujące i zabliźniające. Jest bardziej łagodna od glinki zielonej. W praktyce kosmetycznej jest stosowana w różnych maseczkach do cery mieszanej z tendencją do trądziku różowatego. Zapobiega pękaniu naczynek krwionośnych, wzmacnia barierę naskórkową.


 Cena:  13zł
 Pojemność:  68g

 Moja opinia: 
Na wstępie zaznaczę, że bardziej polubiłam glinkę żółtą :) Łączy się z olejami, z czego się cieszę, bo dzięki nim konsystencja maski jest jedwabista i po prostu przyjemniejsza. Natomiast czerwona, po zmieszaniu z wodą, ma jakby piaskową teksturę, dlatego też kompletnie nie współgra z olejami. Obydwie glinki świetnie oczyszczają skórę (jak wszystkie, które stosowałam), zmniejszają widoczność porów i wągrów (niestety nie jest to efekt długotrwały), matują, łagodzą zaczerwienienia, wyrównują koloryt i zapobiegają powstawaniu wyprysków lub pomagają pozbyć się tych już istniejących. Dodam też, że żadna mnie nie podrażniła, nie uczuliła ani nie wysuszyła. Jednak jest coś takiego w glince żółtej, co sprawiło, że sięgam po nią chętniej. Sprawia, że cera staje się niezwykle promienna i chyba to mnie urzekło ;)

Co sądzicie o tych glinkach? Używałyście którejś z nich? :)

Pozdrawiam, 
Yuki ♥

4 komentarze:

  1. Uwielbiam glinki, ale akurat tych nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam czerwoną glinkę w zapasach, na razie jednak muszę skończyć zieloną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam glinek za zmianę. Zależy na jaką mam ochotę i jakiej w danym momencie potrzebuje moja skóra ^^

      Usuń